راهنمای انتخاب کفش ایمنی مناسب

راهنمای انتخاب کفش ایمنی مناسب

راهنمای انتخاب کفش ایمنی مناسب

پای انسان یکی از پیچیده ترین قسمت های بدن است.در هر پا 26 استخوان ، 33 مفصل و بیش از 100 رباط ، ماهیچه و تاندون وجود دارد.بدن انسان دارای 206 استخوان است.این بدان معناست که 52 مورد از آنها در پای شما هستند.

کفش های ایمنی پاهای شما را در برابر آسیب در کوتاه مدت و بلند مدت محافظت می کنند.اما چه عواملی در انتخاب کفش یا چکمه ایمنی شما مؤثر است؟

قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که کفش کار اصفهان برای همه کارگرانی که در معرض آسیب های پا هستند اجباری است.بنابراین ابتدا باید خطرات موجود در محیط کار خود را شناسایی کنید و بعدا با در نظر گرفتن خطرات ، کفش مناسب کار را انتخاب کنید.این خطرات چیست؟

  • اجسامی که ممکن است به پایین یا کناره پا نفوذ کنند.
  • هرگونه اجسام تیز که ممکن است قسمت بالای پاها را ببرد.
  • پاشیدن فلز مذاب و مایعات خورنده یا تحریک کننده
  • افتادن اجسام سنگین یا سوزان
  • شوک الکتریکی
  • قرار گرفتن در معرض آب یا سرمای شدید یا گرما
  • کار در محیط جنگلی

مشخصات بهترین کفش ایمنی استاندارد

کفش های ایمنی از اپراتور در هنگام انجام کارهای مختلف روزانه محافظت می کنند.این نه تنها باید شرایط محل کار شما را برآورده کند ، بلکه باید راحت نیز باشد.کفش های ایمنی خود را با توجه به خطرات محیط کار انتخاب کنید.هنگام خرید کفش ایمنی از مرکز فروش کفش کار اصفهان ، همیشه باید با بررسی استانداردها و مقررات ایمنی در مورد کار خاصی که انجام می دهید شروع کنید تا برای هدف مناسب باشند.

آمارها نشان می دهد که نزدیک به 7 درصد از آسیب های ناشی از کار ، آسیب های ناشی از پا است.این یکی از دلایلی است که کفش های ایمنی تحت قوانین سختگیرانه قرار می گیرند.آنها یک وسیله پیشگیری از موارد زیر هستند:

  • لغزش ؛
  • بریدگی ؛
  • خطرات شیمیایی ، بیولوژیکی ، حرارتی ، مکانیکی و …

کیفیت مهم است

همیشه به دنبال چکمه های ایمنی با کیفیت خوب باشید.شما باید از خود در محل کار به هر شکل ممکن مراقبت کنید – بنابراین بهترین کیفیتی را که می توانید خریداری کنید.

ویژگی های ایمنی آن را در نظر بگیرید

هنگام خرید چکمه های کار ، فراموش نکنید که به ویژگی های ایمنی موجود در این زمینه توجه کنید.همچنین ، باید به دنبال توانایی کفش باشید تا خطرات موجود در محل کار را به حداقل برساند.داشتن یک زیره ضد لغزش نیز برای کاهش احتمال لغزش در محل کار بسیار مهم است.مقاومت در برابر آب نیز مهم است زیرا باعث می شود پاهای شما از رطوبت برای بالاترین سطح راحتی شما محافظت شود.

تحقیقات خود را انجام دهید

قبل از اتخاذ هرگونه تصمیم نهایی در مورد اینکه کدام یک را خریداری کنید ، مهم است که به تحقیقات کاملی بپردازید ، که شامل خواندن نظرات آنلاین مشتریان است.همچنین می توانید از افرادی که شخصاً می شناسید توصیه بخواهید.بینش آنها به شما کمک می کند تصمیمی بگیرید که پشیمان نخواهید شد.

معیارهای دیگر برای انتخاب کفش ایمنی

انتخاب کفش ایمنی

علاوه بر معیارهای فوق ، باید به موادی که در ساخت کفش ایمنی استفاده می شود توجه کنید.هرچه سبک تر باشند ، بهتر است.به عنوان مثال سرپوش های انتهایی ممکن است از فولاد یا مواد کامپوزیت باشند.اگرچه آنها از درجه حفاظت یکسانی برخوردارند ، اما وزن یکسانی ندارند.

برای محافظت بیشتر ، سعی کنید یک کفش ایمنی متناسب با پای خود انتخاب کنید ، به عنوان مثال ، عرض پا در داخل کفش را در نظر بگیرید.اگر بیش از حد محکم باشد ، جفت باعث ایجاد مشکل در گردش خون می شود و اگر بیش از حد گسترده باشد ، ایمنی پای اپراتور به سختی تضمین می شود.

باید چندین جفت کفش ایمنی را امتحان کنید ، زیرا اندازه ها بین هر نوع کفش ایمنی متفاوت است و توجه داشته باشید که پاها در طول روز متورم می شوند ، بنابراین باید کفش را در پایان روز امتحان کنید.

همیشه هنگام استفاده از کفش های کار جوراب های کاری خود را بپوشید تا ایده بهتری از نحوه استفاده از آن پیدا کنید.اگر اندازه کفش اشتباه باشد ، این می تواند عملکرد شما را در محل کار کم کند و می تواند در آسیب ها و ناراحتی ها نقش داشته باشد.بنابراین حتی اگر ظاهر آن خوب باشد یا قیمت آن ارزان باشد ، اما اگر اندازه آن مناسب نباشد ، ایده خرید آن را کنار بگذارید.

خوشبختانه امروزه به راحتی می توان کفش های ایمنی را پیدا کرد که ترکیبی از راحتی و زیبایی باشد.توصیه می شود در سرمایه گذاری روی یک جفت کفش مناسب تردید نکنید.همه چیز مربوط به ایمنی شماست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *