انواع عینک ایمنی برای مشاغل و کاربردهای مختلف

مقدمه

در بسیاری از مشاغل و حرفه ها ممکن است افراد در هنگام کار خود، احتمال آسیب رسیدن به بدن به خصوص چشم وجود داشته باشد. در یک محیط کاری در جهت افزایش ایمنی وجود وسایل و تجهیزاتی از جمله عینک های ایمنی، گوشی های ایمنی، لباس کار، کفش کار، دستکش های کار و سایر موارد دیگر ضروری می باشد. هر یک از کارفرمایان موظف هستند تا بسته به شرایط شغلی، کلیه ی تجهیزات حفاظت فردی و گروهی را برای کارکنان خود فراهم کند. در صورتی که در حرفه هایی از جمله جوشکاری، نجاری، ساختمان سازی، مونتاژ و سایر مشاغل صنعتی دیگر مشغول به فعالیت هستید، به شما عزیزان توصیه می کنیم حتما برای محافظت از چشم های خود از عینک ایمنی استفاده کنید. انواع عینک ایمنی کار بسته به جنس و نوع طراحی که دارند، کاربری متفاوتی نیز دارند. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با انواع عینک ایمنی کار و موارد استفاده از هر یک از آن ها توضیح دهیم، لطفا تا  انتهای مقاله همراه ما باشید.

عینک ایمنی چیست

چشم افراد ممکن است به دلیل قرار گیری و تماس با مواد شیمیایی، اشعه های مضر، انواع گازهای سمی و یا برخورد اشیا بسیار تیز، دچار آسیب شود. برای افزایش سلامت چشم خود می توانید از عینک ایمنی در محیط کار خود استفاده کنید. شما عزیزان می توانید بسته به موقعیت و شرایط شغلی خود از انواع عینک ایمنی کار استفاده کنید. در زمان خرید عینک های ایمنی سعی کنید محصولی را خریداری کنید که حتما استانداردهای لازم را داشته باشند.

انواع عینک ایمنی

مجموعه تخصصی اصفهان ایمن به عنوان یکی از بهترین مراکز پخش عمده و فروش انواع تجهیزات حفاظت فردی، قادر است انواع عینک های ایمنی را در مدل های مختلف در اختیار مشتریان خود قرار دهد. عینک هایی که توسط این مجموعه عرضه می شود از بهترین متریال و مواد اولیه در آن ها به کار رفته است، از این جهت میزان دوام و طول عمر آن ها بسیار زیاد می باشد. مجموعه اصفهان ایمن در زمینه پخش دستکش صنعتی و انواع لباس های کار نیز فعالیت دارد. در صورتی که قصد سفارش این دسته از محصولات را دارید، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

انواع عینک ایمنی کار

اغلب عینک های ایمنی را بسته به طراحی که در آن ها به کار رفته است و همچنین کاربردی که دارند، تقسیم بندی می کنند. انواع عینک ایمنی کار شامل:

1-عینک بغل دار ایمنی: این نوع عینک ایمنی عملکرد و کارآیی بسیار خوبی دارند. سطوح موجود در این نوع عینک از چشم در برابر اشیاء ریز و برنده، محافظت می کند. طراحی این نوع عینک ها به گونه ای می باشد که اجزای عینک را نمی توان به راحتی از یکدیگر جدا کرد، این امر باعث افزایش ایمنی برای کارگران در محیط های کاری می شود. شیشه ای که در این محصول به کار رفته است از کیفیت بسیار بالایی تشکیل شده است و به صورت نشکن است.

2-عینک ایمنی گاگل: رنگ شیشه و لنز به کار رفته در این محصول بی رنگ می باشد. ایمنی عینک ایمنی گاگل در برابر مواد شیمیایی و همچنین نورهای جوشکاری بسیار زیاد می باشد. عینک ایمنی گاگل به گونه ای طراحی شده است که به راحتی می تواند روی هر فرم صورتی قرار گیرد. به دلیل خاصیت ضد بخاری که این نوع عینک ها دارند، آن ها قابل استفاده در معادن و سایر حرفه های دیگر نیز می باشند. شیشه های عینک ایمنی گاگل از جنس پلی کربنات است. نوع متریال و طراحی که در عینک های گاگل به کار رفته است باعث شده است تا آن ها دارای وزن بسیار کمی باشند و همچنین حساسیتی برای افراد ایجاد نکنند. این نوع عینک می تواند از چشم در برابر نفوذ امواج مضر الکترومغناطیس محافظت کند. در صورتی که هنگام استفاده از این نوع عینک مشکلی با دسته آن داشته باشید، می توانید به راحتی آن را جدا کرده و با دسته و یا کش جایگزین کنید. در صورتی که این محصول آسیب ببیند، به راحتی می توان لنز آن ها را تعویض کنید.

عینک ایمنی گاگل

3-عینک ایمنی جوشکاری: آن دسته از افرادی که در حرفه جوشکاری مشغول به فعالیت هستند، حتما باید از عینک های ایمنی استفاده کنند. جنس به کار رفته در این محصول اغلب از پلی کربنات می باشد، این نوع ماده باعث ایجاد خاصیت ضد خش و ضد ضربه در عینک شده است. عینک های ایمنی جوشکاری خاصیت جذب امواج الکترومغناطیس را نیز دارند. لنز عینک های ایمنی جوشکاری به دو صورت تیره و روشن در بازار موجود می باشند. دسته های به کار رفته در این نوع عینک به گونه ای است که می توان به راحتی آن ها را خم کرد. به دلیل نوع متریالی که در تولید عینک های ایمنی جوشکاری به کار رفته است، باعث شده است تا آن ها وزن بسیار کمی داشته و به صورت فشار بسیار زیادی وارد نکنند.

عینک ایمنی جوشکاری

4-عینک ایمنی پارکسون: شیشه های به کار رفته در این محصول، اغلب از جنس پلاستیک می باشد. لنز عینک های ایمنی پارکسون در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند. از عینک های ایمنی پارکسون می توانید برای مصارف عمومی و صنعتی استفاده کنید. قاب به کار رفته در این عینک به صورت اسپرت است. شرکت پارکسون برای تولید محصولات خود کلیه ی استانداردهای ISO را رعایت می کند.

5-عینک ایمنی کاناسیف: این نوع عینک دارای لنزی تیره رنگ است. شما عزیزان می توانید از این محصول برای مصارف جوشکاری، آهنگری، پزشکی، ساختمانی، معادن و سایر حرفه های دیگر استفاده کنید. با استفاده از عینک های ایمنی کاناسیف می توانید از چشم های خود در برابر اشعه های UV محافظت کنید. وزن سبک و ظاهر اسپرتی که این نوع عینک ها دارند، باعث افزایش موارد استفاده آن ها شده است.

عینک ایمنی کاناسیف

6-عینک ایمنی محافظ لیزر: امروزه موارد استفاده از دستگاه های لیزر در حرفه های مختلف افزایش یافته است. هنگام کار با این دستگاه ها بهتر است برای محافظت از چشم های خود از عینک های ایمنی استفاده کنید. هر یک از دستگاه های لیزر با طول موج های مختلفی کار می کنند، برای کار با این دستگاه ها بهتر است عینک ایمنی را خریداری کنید که با طول موج دستگاه مطابقت داشته باشد. در زمان خرید این دسته از محصولات حتما به چگالی اپتیکی عینک نیز توجه کنید، چگالی اپتیکی میزان کیفیت عینک در برابر اشعه لیزر را مشخص می کند. در صورتی که به صورت مداوم در طول روز از دستگاه های لیزر استفاده می کنید، بهتر است عینکی ایمنی را خریداری کنید که متناسب با فرم صورتتان باشد.

عینک ایمنی محافظ لیزر

7-عینک ایمنی آزمایشگاهی: هنگام کار در محیط های آزمایشگاهی به دلیل سروکار داشتن با مواد شیمیایی و سمی، حتما از عینک های ایمنی استفاده کنید. عینک های ایمنی که در محیط های آزمایشگاهی استفاده می شوند باید مطابق با استاندارد ملی باشند.

8-عینک ایمنی پزشکی: در بیمارستان ها و کلینیک ها برای محافظت از چشم می توانید از عینک های ایمنی پزشکی استفاده کنید، این نوع عینک ها دارای طلق شفافی برای محافظت از سطح چشم هستند. در محیط های بیمارستانی ممکن است چشم شما در معرض قطرات و ترشحات حاوی میکروب ها و باکتری ها، تماس مستقیم با مواد شیمیایی و یا در معرض تماس با انواع بیماری ها از جمله آنفولانزا و کرونا باشد. در چنین شرایطی برای محافظت از چشم های خود حتما از عینک های ایمنی استفاده کنید.

جمع بندی نهایی

انواع عینک ایمنی کار به منظور محافظت از چشم و جلوگیری از وارد شدن آسیب به سطح چشم طراحی و تولید شده اند. تمامی مشاغل بسته به نوع حرفه و شرایط محیط کاری، باید از تجهیزات حفاظت فردی از جمله عینک های ایمنی استفاده کنند. با استفاه از عینک های ایمنی و در صورت حادثه یا خوردن ضربه و یا پاشش هر مواد، از چشم محافظت می کنند. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعاتی بسیار مفیدی در زمینه انواع عینک ایمنی کار کسب کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *