مواد اولیه تولید دستکش

مواد سازنده تولید دستکش های ایمنی

مقدمه

موارد بسیار زیادی بر روی میزان کیفیت و دوام دستکش های ایمنی تاثیرگذار می باشد. مراکز تولید دستکش های ایمنی باید بتوانند لایه های مختلف را به گونه ای بر روی یکدیگر قرار دهند که علاوه بر میزان کیفیت بالا دوخت دستکش، مقاومت آن ها نیز افزایش یابد. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری های به کار رفته در زمینه طراحی و تولید دستکش های ایمنی، مواد اولیه تولید دستکش نیز تغییراتی داشته اند. بسته به محیط کار و همچنین میزان خطراتی که در شغل و حرفه خود با آن روبه رو می شوید، باید بتوانید از بهترین نوع دستکش کار با متریال درجه یک استفاده کنید. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با انواع مواد اولیه تولید دستکش و کاربرد هر یک از آن ها توضیح دهیم.

برای این که از میزان کیفیت و همچنین ایمنی دستکش های کاری که قصد خریداری آن ها را دارید مطمئن شوید، باید محصولات مد نظر خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. مجموعه اصفهان ایمن به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان و پخش کننده عمده انواع دستکش های کار و سایر تجهیزات حفاظت فردی دیگر، قادر است دستکش های کاری تولید کند که در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی از مقاومت بالایی برخوردار باشد. کلیه ی متریالی که این مجموعه برای تولید دستکش های کار خود به کار می برد، از بهترین برندهای موجود در بازار می باشد. در صورتی که قصد خریداری انواع مدل های دستکش کار را با قیمتی مناسب دارید، می توانید با این مجموعه در ارتباط باشید.

تولید دستکش کار

مواد اولیه تولید دستکش

برای تولید دستکش های کار از مواد اولیه مختلفی استفاده می شود، هر یک از نوع مواد دارای استحکام و مقاومت متفاوتی می باشد. انواع مواد تولید دستکش شامل:

  • چرم طبیعی

یکی از بهترین مواد اولیه ای که می توان برای تولید دستکش های کار از آن ها استفاده کرد، چرم طبیعی می باشد. این نوع ماده می تواند در برابر عوامل فیزیکی نیز مقاومت کند. در شرایطی که دستکش ها در تماس مستقیم با رطوبت و یا گرما است، استفاده از چرم طبیعی بهترین گزینه می باشد. برخی از چرم های طبیعی موجود در بازار خاصیت ضدحرارتی دارند و از آن ها می توان در جوشکاری نیز استفاده کرد.

دستکش چرم طبیعی

  • فیبر کربن

فیبر کربن به عنوان یک ماده پر کاربرد در تولید دستکش های کار، دارای استحکام و دوام بسیار بالایی می باشد. برش کاری آن ها به راحتی صورت می گیرد و می توان به وسیله آن ها انواع مدل های دستکش را تولید کرد. در صورتی که سطح دستکش های کار تولید شده به وسیله فیبر کربن کوچک ترین آسیبی ببینند، نمی توان به راحتی آن ها را تعمیر کرد.

  • پی وی سی

پی وی سی می تواند از دستکش های ایمنی در برابر حلال های آلی محافظت کند. دستکش های کار تولید شده به وسیله پی وی سی مقاومت و دوام بسیار بالایی دارند.

  • پلی ایزوپرن

از این نوع ماده اغلب برای تولید دستکش های جراحی استفاده می شود. بسیاری از موسسات مراقبت های بهداشتی برای جلوگیری از ایجاد حساسیت در افراد، از پلی ایزوپرن برای تولید دستکش های ایمنی استفاده می کنند. این نوع ماده خاصیت ارتجاعی و مقاومت بسیار بالایی در برابر پارگی دارند.

  • نیتریل

مواد اولیه برای تولید برخی از دستکش های ایمنی کار، استفاده از لاستیک های نیتریل بوتادین یا به اختصار NBR می باشد. نیتریل یک نوع ماده مصنوعی می باشد که برای تولید دستکش های ایمنی، امروزه بسیار استفاده می شوند. برای آن دسته از افرادی به مواد لاتکس آلرژی دارند، می توانند از این نوع ماده استفاده کنند. نیتریل می تواند در برابر مواد شیمیایی به خصوص مواد آلی مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. دستکش های ایمنی تولید شده به وسیله نیتریل، قابل استفاده برای مصارف مختلف از جمله صنایع غذایی، مصارف پزشکی و یا مصارف صنعتی می باشد. دستکش صنعتی تمام نیتریل میداس یکی از بهترین نمونه های دستکش های نیتریل می باشد، این نوع دستکش آلرژی بسیار کمی برای افراد ایجاد می کنند.

دستکش کار نیتریل

  • پلی اورتان

پلی اورتان یک نوع چرم مصنوعی می باشد که در تولید دستکش های ایمنی کاربرد بسیار زیادی دارند. این نوع ماده می تواند چسبندگی بسیار خوبی را در دستکش ها ایجاد کنند. اغلب دستکش های کار بافتنی از پلی اورتان به عنوان یک پوشش برای افزایش مقاومت دستکش، استفاده می شود. از این نوع دستکش ها نمی توان در دماهای بالا و با میزان حرارت بسیار بالا استفاده کرد.

  • لاتکس

به دلیل کشیدگی بسیار عالی که لاتکس دارد، از آن ها می توان برای تولید انواع دستکش های ایمنی استفاده کرد. این نوع مواد به تولید کننده دستکش کار این امکان را می دهد تا متناسب با فرم دست افراد، بهترین دستکش را تولید و روانه بازار کنند. مواد اولیه اغلب دستکش های جراحی و معاینه از لاتکس می باشد. به دلیل ترکیباتی که در لاتکس وجود دارد، ممکن است افراد به آن ها آلرژی داشته باشند.

  • وینیل

تولید دستکش های ایمنی به وسیله وینیل برای مواردی که نیاز به مقاومت بالای مکانیکی دستکش نیست، قابل استفاده می باشند. از این نوع دستکش ها اغلب برای مراقبت های بهداشتی استفاده می شود.

  • کولار

در تولید اغلب دستکش های کار از کولار استفاده می شود. این نوع ماده با مقاومت بسیار بالایی که در برابر حرارت تا دمای 450 درجه دارد، می تواند یک گزینه عالی برای ایجاد ایمنی در دستکش ها باشد. روکش های کولار در برابر مواد شیمیایی نیز مقاوم هستند. در صورت قرار گیری این نوع ماده در معرض رطوبت های بسیار بالا، رطوبت به لایه های داخلی دستکش نفوذ نمی کند. با توجه به ساختار بسیار مقاومی که دستکش های کولار دارند، پس از تولید آن ها به هیچ عنوان نمی توان سطح آن ها سوراخ کرد. برای سوراخ کردن آن تنها از مته های مخصوص می توان استفاده کرد.

دستکش کار ضد برش کولار

جمع بندی نهایی

از انواع دستکش های کار بسته به نوع متریالی که در تولید آن ها به کار رفته است، در محیط های خاص صنعتی استفاده می شوند. انواع مواد اولیه تولید دستکش بسته به شرایط شغلی و نوع حرفه افراد انتخاب می شود. دستکش های ایمنی می تواند از دست افراد در برابر مواد سمی و اشیا تیز محافظت کند. هرچقدر مواد اولیه به کار رفته در تولید دستکش های ایمنی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، دوام و میزان استحکام دستکش نیز افزایش می یابد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *