پیدا کردن بهترین عینک ایمنی

پیدا کردن بهترین عینک ایمنی

خواه هنرمند یا صنعتگر، پرسنل پزشکی یا کارگر در صنایع سنگین باشید، استفاده از عینک ایمنی حیاتی است.به هر حال، شما فقط دو چشم دارید و فقط یک حادثه میتواند دید ارزشمند شما را برای همیشه از بین ببرد.پرتابه ها، مواد شیمیایی و حتی اشعه ماوراء بنفش تهدیدی مستقیم برای سلامت چشم شما هستند.

هنگام محافظت از چشمان در برابر صدمات، عینک ایمنی بسیار مهم است.در واقع، سالانه موارد زیادی آسیب چشمی مربوط به کار رخ می دهد و نکته شگفت‌انگیز این است که 90 درصد از آنها با محافظت مناسب از چشم قابل پیشگیری هستند.خبر خوب این است که عینک های ایمنی ارزان هستند و به راحتی در دسترس میباشند.با این حال، هزاران نوع، مارک و سبک مختلف از عینک ایمنی وجود دارد که انتخاب مورد مناسب را کمی دلهره آور می کند.بنابراین، در اینجا یک راهنمای گام به گام برای کمک به شما در یافتن و خرید بهترین عینک ایمنی برای خود آورده شده است.

مرحله 1: خطرات ایمنی چشم در ناحیه خود را بشناسید

عینک ایمنی از چشمان شما در برابر طیف وسیعی از خطرات محافظت می کند.هنگام خرید عینک ایمنی شما با نگاه کردن به رتبه بندی عینک می توانید تشخیص دهید که محافظت در برابر کدام خطرات را ارائه میدهد.نوع محافظت از چشم با ترکیب حروف و اعداد روی عینک نشان داده می شود.

اول از همه، شما باید خطرات ایمنی چشمی را که احتمالاً با آن مواجه خواهید شد، بدانید و این خطرات ممکن است بسته به فعالیت، مکان، شرایط نوری و موارد دیگر تغییر کند.غیر معمول نیست که به انواع مختلف عینک ایمنی برای کارهای مختلف نیاز داشته باشید.

بهترین عینک ایمنی

انواع خطرات

  • خطرات مکانیکی و فیزیکی – به دنبال ماشین آلات، ابزارها و اشیایی باشید که می توانند ذرات پرنده تولید کنند.هنگام کار با فلز، چوب یا سنگ، ذرات به راحتی می توانند به چشم برخورد کنند و آسیب زیادی وارد کنند.حتی ذرات بسیار کوچک می توانند به چشم شما آسیب بزنند.به همین دلیل است که شما نیاز به عینک ایمنی با محافظ ضربه دارید.
  • شیمیایی – مواد شیمیایی خطرناک به اشکال مختلفی وجود دارند.به دنبال مایعات، گازها، پودرها و بخارات خطرناک باشید.مایعات و مواد شیمیایی مضر می توانند آسیب جدی به چشم شما وارد کنند.مایعات و مواد شیمیایی خطرناک به راحتی پاشیده می شوند و همچنین برای پوست و سایر قسمت های صورت شما خطری ایجاد می کنند.برای چنین مواردی محافظ تمام صورت را توصیه می کنیم.
  • تابش – به دنبال منابع نور خطرناک مانند اشعه UVخورشید، فلاش جوشکاری، لیزر و سایر اشکال نوری خطرناک باشید.هنگامی که به محافظت در برابر نور خورشید نیاز دارید، یک جفت عینک آفتابی ایمنی انتخاب کنید.
  • دما – به دنبال سطوح خطرناک گرما مانند مایعات داغ، فلز مذاب، کوره ها/شعله باز و تشعشعات حرارتی شدید ، باشید.بازهم در این شرایط برای محافظت از چشم ها باید از عینک ایمنی مناسب استفاده کنید.

مرحله 2: انواع مواد لنز عینک ایمنی را بشناسید

همه عینک های ایمنی از یک ماده عدسی استفاده نمی کنند.می توانید عینک ایمنی با عدسی های ساخته شده از پلی کربنات، NXT، اکریلیک و شیشه را پیدا کنید.پلی کربنات تا حد زیادی متداول ترین است، اما شما باید از مواد دیگر نیز آگاه باشید ، زیرا همگی مزایا و معایبی دارند.

مرحله 3: راحتی

در حال حاضر عینک های ایمنی کمی حجیم تر و سنگین تر از عینک های معمولی هستند.بنابراین، قبل از انتخاب ، باید به سطح راحتی آن نگاهی دقیق‌تر بیندازید.راحتی ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد.

عینک ایمنی

مرحله 4: به کدام پوشش و رنگ لنز نیاز دارم؟

پس از تصمیم گیری در مورد استایل خود، رنگ و پوشش لنز را انتخاب کنید.مکان های کاری مختلف به دلیل تغییرات در شرایط کاری، به پوشش های لنز متفاوتی برای عینک های ایمنی نیاز دارند.بسیاری از صدمات چشمی به این دلیل اتفاق می‌افتد که کارگران برای یک کار خاص عینک خود را برمی‌دارند، زیرا مشکل بینایی دارند، مثلاً عینک مه می‌زند.برای حداکثر اثربخشی، پوشش های لنز باید در برابر مه و خراش مقاومت نشان دهند.

پیدا کردن بهترین عینک ایمنی

بهترین عینک ایمنی عینکی است که هم الزامات شرایط کاری و هم ترجیحات شخصی شما را برآورده می کند.بهترین عینک ایمنی نه تنها محافظت عالی را ارائه می دهد، بلکه استفاده از آن راحت است.راحتی یک ویژگی بسیار مهم در محافظت از چشم است، زیرا تضمین می کند که عینک شما تا حد امکان استفاده شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *