عینک ایمنی برای چه شغلی ضروری است

عینک ایمنی برای چه شغلی ضروری است

عینک ایمنی برای چه شغلی ضروری است

مشاغل زیادی وجود دارد که چشم ها در معرض مواد و شرایطی قرار می گیرند که می تواند باعث آسیب ، فشار و بیماری شود.با این حال ، چند شغل وجود دارد که در آنها قرار گرفتن در معرض این خطرات چشمی آنقدر زیاد است که محافظت از چشم بسیار ضروری است.آنها عبارتند از:

  • کارهای ساختمانی – به دلیل قرار گرفتن چشم در معرض ابزارهای تیز ، گرد و غبار و اشیاء پرنده/سقوط کننده.
  • مشاغل تولیدی – به دلیل قرار گرفتن چشم در معرض ابزار ، قطعات ماشین آلات و مواد شیمیایی.
  • جوشکاری – به دلیل قرار گرفتن چشم در معرض نور شدید ، اشعه مضر و قطعات فلزی تیز/پرنده.
  • مشاغل بهداشتی مانند آزمایشگاه پزشکی ، جراحی و پرستاری – به دلیل قرار گرفتن چشم در معرض مایعات و مواد زائد عفونی بدن.
  • استخراج – به دلیل قرار گرفتن چشم در معرض مواد شیمیایی و گرد و غبار.
  • کارهای اداری – به دلیل قرار گرفتن چشم ها در برابر تابش خیره کننده و نور آبی مضر از صفحه نمایش رایانه.

اگر هر یک از این مشاغل را انجام می دهید ، ضروری است که خطر ابتلا به خستگی چشم ، آسیب ها یا بیماری ها را ارزیابی کنید ، در صورت امکان خطرات را از بین ببرید/کاهش دهید ، عینک محافظ مناسب تهیه کنید و آماده باشید تا در صورت بروز آسیب ، فوراً کمک های اولیه را انجام دهید.

چه شغل هایی نیاز به عینک ایمنی دارند

عینک ایمنی شغلی: اهمیت عینک در محل کار

محافظت از چشم بخش مهمی از هر شغلی است.این به این دلیل است که چشم های شما بخش مهمی از بدن شما هستند و فوق العاده حساس هستند.آسیب های چشمی سالانه میلیون ها دلار برای شرکت ها هزینه دارد و می توان از اکثر این آسیب ها جلوگیری کرد.در اینجا برخی از دلایلی وجود دارد که نشان میدهد چرا داشتن عینک ایمنی مناسب بخش مهمی از کار شما است.

آمار سرسام آور

یکی از بزرگترین دلایلی که باعث می شود شرکت ها روی حفاظت و ایمنی چشم تمرکز کنند ، تعداد زیادی کارگر است که سالانه مجروح می شوند.روزانه هزاران مورد آسیب چشم در محل کار وجود دارد.در حالی که اکثر این آسیب ها در کار صنایع دستی و تجهیزات صنعتی رخ می دهد ، تقریباً در هر صنعتی خطرات احتمالی وجود دارد.

عینک ایمنی چگونه تفاوت ایجاد می کند

عینک ها برای محافظت از چشم ها و جلوگیری از رسیدن اجسام کوچک و بزرگ به چشم ها و ناحیه اطراف طراحی شده اند.آنها ناحیه را با یک پلاستیک سخت محکم می کنند ، که به کاهش میزان نیرویی که از جسم در حال پرواز بر چشم ها تأثیر می گذارد ، کمک می کند.بسته به مواد مورد استفاده ، عینک ها همچنین می توانند در برابر سوختگی و جرقه های شیمیایی محافظت کنند.

با انتخاب نوع مناسب عینک های محافظ و اطمینان از مناسب بودن آنها ، از خود در برابر انواع مختلف آسیب ها محافظت می کنید.هیچکس هرگز مجبور نیست در طول زندگی خود سلامتی را به منظور انجام صحیح کار خود به خطر بیندازد.

عینک ایمنی

PPE ساده ، آسان برای استفاده

یکی از بزرگترین دلایلی که آمار آسیب های چشمی را ناراحت کننده می کند ، این است که می توان از آنها جلوگیری کرد.به دلیل نوآوری مداوم در PPE ، استفاده از عینک ایمنی راحت تر می شود.در حالی که برخی از صنایع ممکن است به محافظت دقیق تری از چشم نیاز داشته باشند ، اکثر کارگران صنعتی می توانند با بستن عینک روی سر خود با یک بند ساده ، از محافظت کامل برخوردار شوند.

مسئله این است که همه مشاغل از تجهیزات ایمنی مناسب مانند دستکس کار ، لباس کار اصفهان ، عینک ایمنی و غیره اسفاده نمی کنند و کارگران خود را در مورد اهمیت استفاده از PPE آموزش نمی دهند.یکی از ساده ترین راه ها برای مقابله با این امر ، ایجاد یک سیاست رسمی محافظت شخصی و گنجاندن آن در آموزش هر کارمند است.به این ترتیب ، هر کارمند می داند که از کجا باید محافظ چشم را پیدا کرد ، چه زمانی باید از آن استفاده کند ، چگونه جایگزینی دریافت کند و اگر نمی تواند عینک خود را پیدا کند ، چه باید بکند.

اگر در یک محل کار صنعتی هستید ، باید اطمینان حاصل کنید که همیشه از تجهیزات حفاظتی شخصی یا PPE استفاده می کنید.عینک ایمنی شغلی برای هر محل کار مهم است و هرگز نباید به خاطر راحتی آن را نادیده گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *