لباس کار

لباس کار باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

لباس کار به عنوان یک ابزار کار در نظر گرفته می شود. به این ترتیب توسط شرکت ارائه می شود و باید دارای ویژگی های خاصی باشد. لباس کار در فضاهای صنعتی دارای وظایف اولویت حفاظت و ایجاد امنیت است. امروزه مقرراتی وجود دارد که طبق قانون پارامترهایی برای این نوع لباس ها برای اپراتور موثر است. در صنعت صدها شرکت وجود دارد که محصولات شیمیایی، ماشین آلات الکتریکی و سایر شرکت هایی را که می توانند سلامت جسمانی کارگران را به خطر بیندازند، کار می کنند. از آنجا که این امر به خطرات سلامتی تبدیل می شود، استفاده از لباس های کار صنعتی اجباری شده است. صنایع یا خطوط تولیدی که نیاز به ایجاد کدهای ایمنی یکنواخت دارن، طیف وسیعی را شامل می شوند. با این حال در میان موارد برجسته می توان به تولید خودرو، تولید انرژی، تولید نساجی، آزمایشگاه ها و داروها، تولید مواد شیمیایی، صنعت ساخت و ساز اشاره کرد. بخش های دیگری نیز وجود دارد که لباس مخصوص کار نیز مورد نیاز است، مانند فوریت های پزشکی و اپراتورهای بزرگراه، اما در این زمینه استفاده از جلیقه های بازتابی بیشتر است.

لباس کار

ویژگی های لباس کار صنعتی

بسته به بخش صنعتی که در آن کار می کنید، لباس کار صنعتی شامل پوشاک خاصی خواهد بود. لباس های امنیتی باید دارای ویژگی های زیر باشند:

  • محافظت در برابر تهاجمات حرارتی: لباس کار پوشاکی مقاوم در برابر حرارت، شعله و پاشش مواد مانند آهن و آلومینیوم ریخته گری هستند. آنها باید از گسترش آتش از طریق لباس جلوگیری کنند.
  • خطرات شیمیایی و بیولوژیکی: لباس کار از تماس ذرات سمی و مواد خطرناک (آئروسل، مایعات، گازها، مایعات پودر شده و…) با لباس و پوست فرد جلوگیری می کنند. در مورد خطرات بیولوژیکی، علاوه بر اینکه به عنوان یک مانع عمل می کنند، برخی از آنها با پارچه های ضد باکتری ساخته می شوند.
  • خطرات مکانیکی: این لباس در برابر بریدگی، خراشیدگی، سوراخ شدن و هر نوع خطر مشابه دیگر مقاوم است. آنها غالباً در کار قصابی و جنگل داری (مراقبت از تپه ها، جنگل ها و کوه ها) فعالیت می کنند.
  • لباسی با دید بالا: آنها لباس هایی هستند که اجازه می دهند حضور کاربر به راحتی تشخیص داده شود. به همین دلیل آنها از مواد فلورسنت استفاده می کنند و بخشی از سطح بازتابنده مجدد است.
  • حفاظت در برابر خطرات الکتریکی: لباس کار مواردی هستند که برای محافظت از بدن در برابر شوک های احتمالی الکتریکی استفاده می شوند. در این رده می توان به لباس های آنتی استاتیک نیز اشاره کرد.
  • محافظت در برابر سرما: هنگامی که کار در خارج از منزل و یا در دمای پایین انجام می شود، لازم است که لباسی داشته باشید که دمای بدن را حفظ کند. از جمله ویژگی هایی که باید داشته باشند عبارتند از: ضد آب بودن، دارای عایق حرارتی و سطح تنفس بالا.

انواع لباس کار

۱- شلوار: این یک قطعه اساسی برای انجام عملکردهای مختلف به روشی راحت و کاربردی است. پارچه های ساخته شده می توانند متفاوت باشند اما همیشه توصیه می شود برای تسهیل تحرک کامل از برش های تا حدی گشاد استفاده کنید.

۲- لباس های یکسره: یکی از قطعات پرکاربرد در محیط های صنعتی است که می تواند پاها، تنه و بازوها را بپوشاند و برای کارهای مختلف مانند مونتاژ قطعات خودرو و جابجایی بارها بسیار مفید است.

۳- پیراهن ها: برخی از مدل های لباس های صنعتی استفاده از پیراهن را آغاز کرده اند. هدف آن بیشتر بر روی تصویر اداری متمرکز است تا روی تصویر اپراتور. این یکنواختی خاصی را برای کارکنان به ارمغان می آورد و مشتریان تمایل دارند به راحتی با شرکت ارتباط برقرار کنند. ارائه وسایل حفاظتی برای کارکنان کلیدی برای محیط های کارکردی کار است. برای پیاده سازی لباس کار صنعتی مناسب برای هر پروژه، توصیه می شود از یک تامین کننده یکنواخت با تجربه در بازار مشاوره بگیرید.

لباس کار

توصیه هایی برای پوشیدن لباس کار

داشتن لباس مناسب تنها شرط حفاظت در محل کار نیست. شما همچنین باید بدانید که چگونه از آن استفاده کنید و تعمیرات لازم را برای انجام وظایف خود به آن ارائه دهید. در اینجا چند توصیه مفید برای این کار وجود دارد:

  • لباس باید سالم باشد. این بدان معناست که بدون هیچ نوع اشکی که اثر آن را کاهش دهد. در صورت وقوع این امر، در صورت عدم امکان تعمیر لباس باید آن را تعویض کنید.
  • اندازه باید با شخصی که آن را می پوشد تنظیم شود.
  • ابزارها نباید در داخل لباس کار نگهداری شوند، مگر اینکه محفظه ای برای این منظور داشته باشند، به عنوان مثال در مورد پیش بندهای نجار.
  • لباس ها را با مواد مشابه دیگر جایگزین نکنید. اگرچه ظاهر آنها یکسان است اما باید اطمینان حاصل شود که از لباس متناسب با هر کار استفاده می شود.
  • در مورد نظافت و نگهداری، باید به مراقبت های لازم برای هر یک از این لباس ها توجه کنید. در غیر این صورت ممکن است خواص خود را از دست بدهند.
  • شما باید به عمر مفید لباس ایمنی توجه کنید. شرایطی که آنها تحت آن قرار می گیرند می توانند این دوره را سریعتر از آنچه سازندگان توصیه می کنند کاهش دهند. به همین دلیل بررسی منظم آنها بسیار مهم است.

لباس کار اصفهان

لباس کار اصفهان همواره با فروش انواع مختلف اعم از پیراهن، شلوار، بیلرسوت و…، با ارائه بهترین کیفیت و نازلترین قیمت توانسته در این زمینه بسیار موفق عمل کند و همواره درخواست های زیادی از طرف کارخانه ها، کارگاه ها و شرکت های مختلف دارد. همچنین تولید کننده دستکش صنعتی در اصفهان وجود دارد که می توانید برای مصارف صنعتی خود آن‌ را تهیه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *