استانداردهای کفش ایمنی        

کفش ایمنی استاندارد دارای چه مشخصاتی است؟

مقدمه

برای رعایت مقررات فدرال که توسط اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) تصویب و اجرا شده است، کفش های محافظ برای کارگران در محیط های صنعتی مورد نیاز است. OSHA مخفف Occupational Safety and Health Administration می باشد که شامل قوانین و مقررات فراوانی در مورد ایمنی محل کار است. کفش در بخش تجهیزات حفاظت فردی استانداردهای ایمنی و بهداشت، نقش بسیار مهمی دارند. اگر در شغلی کار می کنید که خطرات برای پای شما وجود دارد، بسیار مهم است تا بتوانید از کفش ایمنی مناسب و متناسب با نوع حرفه ای که دارید، استفاده کنید. استانداردهای کفش ایمنی مشخص می کند تا شما عزیزان بتوانید از بهترین نوع کفش با توجه به میزان عملکردی که دارند، به عنوان تجهیزات حفاظت فردی استفاده کنید. کارفرما موظف است برای تمامی کارکنان خود تجهیزات فردی ایمنی مورد نیاز آن ها را برای جلوگیری از وارد شدن آسیب و خطرات، استفاده کنند. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با استانداردهای کفش ایمنی و نکاتی در زمینه انتخاب بهترین نوع کفش های ایمنی کار توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ضرورت استفاده از کفش ایمنی

شاید برای شما عزیزان نیز این سوال پیش آید که دلایل استفاده از کفش های ایمنی در محیط کار چیست؟ در صورتی که با خطراتی از جمله شرایط مرطوب، سقوط اجسام، احتمال لیز خوردن و بریدگی و یا سوراخ شدن، پاشش فلز و مواد شیمیایی، دماهای شدید و سایر موارد دیگر در محیط های کاری خود روبه رو هستید، باید از کفش ایمنی استفاده کنید.

ضرورت استفاده از کفش ایمنی

مطابق با قوانین استانداردی که در زمینه رعایت و استفاده از تجهیزات حفاظت فردی تعریف شده است، برای محافظت از افراد در یک محیط کاری باید از انواع تجهیزات ایمنی از جمله کفش ایمنی، دستکش کار و لباس کار استفاده کرد. شما عزیزان می توانید تجهیزات حفاظت فردی مورد نیاز خود را متناسب با نوع حرفه ای که دارید از مراکز پخش عمده دستکش کار خریداری کنید. در زمان خرید این دسته از محصولات حتما دقت کنید که کلیه ی استانداردهای لازمه را داشته باشند. برای بررسی میزان کیفیت آن ها می توانید به کدهای اختصاصی که در آن ها مشخص شده است، دقت کنید.

استانداردهای کفش ایمنی        

استانداردهای کفش ایمنی باعث می شود تا از سلامت کارگران در هنگام کار در محیط های مختلف، محافظت می کند. این نوع استانداردها به عنوان مقاومت کفش در برابر فشارهای مکانیکی، لغزش و خطرات حرارتی تعریف می شود. کفش های ایمنی که دارای تاییدیه استانداردهای جهانی هستند، می توانند وزن های مشخصی را تحمل کنند. کفش های ایمنی کار باید راحت و کاملا بهداشتی باشند. هر یک از کارکنان مدت زمان بسیار طولانی را در طول روز باید از کفش های کار استفاده کنند، از این جهت کفش هایی که استفاده می کنند باید متناسب با فرم پاها انتخاب شود.

رویه هایی که برای کفش های ایمنی کار استفاه می شود، از جنس های مختلفی می باشد. مطابق با استاندارهای کفش ایمنی، برای تولید این نوع کفش ها باید از رویه هایی استفاده شود که در برابر نفوذ آب و همچنین وارد شدن ضربه مقاوم باشند. رویه های کفش ایمنی می توانند از جنس چرم های مصنوعی، چرم خالص و یا پلاستیک باشند. بسته به نوع استاندارد کفش ایمنی و همچنین نوع جنس رویه به کار رفته در تولید آن ها، قیمت خرید این نوع محصولات نیز متفاوت می باشد. در صورتی که قصد خریداری کفش های ایمن کار را دارید، بهتر است به مراکز معتبر پخش عمده کفش کار مراجعه کنید. استفاده از کفش های ایمنی که استانداردهای اولیه را نداشته باشند، باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیری به پاها می شوند.

استانداردهای کفش ایمنی        

استاندارد EN ISO 20345 برای کفش های ایمنی

کفش ایمنی باید از مواد اولیه استانداردی ساخته شده باشند تا در برابر مواد شیمیایی و در برابر قطعات تیز فلز و سایر مواد خطرناک بتوانند مقاومت کنند. تولید کننده های کفش کار اصفهان، قبل از عرضه محصولات خود، آزمایشاتی را بر روی آن ها انجام می هند و پس از گرفتن تاییدیه های اولیه محصولات خود را با استاندارد EN ISO 20345  و نشان CE مشخص می کنند. کدها و علامت های اختصاصی که در این نوع استاندارد مشخص شده است شامل:

  • C: رسانا
  • A: آنتی استاتیک
  • I: عایق در برابر برق
  • HI: عایق در برابر حرارت
  • P: مقاومت کف در برابر نفوذ
  • CI: عایق در برابر سرما
  • FO: کفش مقاوم در برابر هیدروکربن
  • AN: محافظت از مچ پا
  • ESD: کفش های الکترواستاتیک
  • HRO: زیره مقاوم در برابر حرارت
  • WR: مقاوم در برابر آب
  • WRU: رویه مقاوم در برابر آب
  • CR: رویه مقاوم در برابر برش

مجموعه اصفهان ایمنی به عنوان یکی از بهترین مراکزی که در زمینه تولید دستکش های کار و همچنین پخش عمده انواع کفش و لباس کار فعالیت دارند، قادر است انواع محصولات تجهیزات حفاظت فردی را با قیمتی بسیار مناسب در اختیار مشتریان عزیز خود قرار دهد. شما می توانید بسته به نوع حرفه ای که دارید و همچنین شرایط محیط کاری خود، بهترین نوع کفش ایمنی را از این مجموعه سفارش دهید. کفش های کاری که توسط این مجموعه عرضه می شود دارای بالاترین سطح استاندارد می باشد به گونه ای که می توانند از پاهای شما به خوبی در برابر خطرات احتمالی محافظت کنند.

کفش ایمنی کار

نتیجه گیری

دانستن استانداردهای ایمنی و شرایطی که در آن کار خواهید کرد، اولین قدم برای خرید کفش ایمنی مناسب می باشد. با توجه به نوع شغلی که دارید، ممکن است پاها در معرض آسیب و خطراتی باشد، در صورتی که نتوانید از کفش ایمنی مناسب استفاده کنید، ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به پاها وارد شود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *