دستکش ایمنی ضد قوس الکتریکی چیست ؟

دستکش ایمنی ضد قوس الکتریکی چیست ؟

دستکش ایمنی ضد قوس الکتریکی چیست ؟

هنگام کار بر روی تجهیزات الکتریکی، بدن باید ایمنی داشته باشد. با استفاده از لباس های ایمنی می توان امنیت ایجاد کرد. دست ها در معرض بیشترین خطر سوختگی ناشی از قوس الکتریکی با اتصال کوتاه هستند. بنابراین دستکش صنعتی محافظت ایمنی در برابر تخلیه حرارتی قوس الکتریکی با اتصال کوتاه ایجاد می کند. در این مقاله که توسط گروه صنعتی اصفهان ایمن تهیه شده ، قصد داریم شما را با دستکش ایمنی ضد قوس الکتریکی آشنا کنیم. با ما همراه باشید .

قوس الکتریکی چیست ؟

منبع حرارتی مناسب برای فرآیند جوشکاری می باشد و می توان آن را با شدت حرارت زیاد تولید کرد. یعنی از جریان برق کمک می گیریم برای اینکه حرارت ایجاد کنیم. این جریان برق به واسطه ایجاد قوس الکتریکی به حرارت تبدیل می شود. به طور خلاصه  تخلیه بار الکتریکی بین دو الکترود در میان گاز یونیزه شده قوس الکتریکی نام دارد .

دستکش ایمنی ضد قوس الکتریکی

برای حفظ جان افرادی که در محیط های پر خطر مثل برق ، آتش و … سروکار دارند، در برابر برق گرفتگی سوختگی و دیگر خطرات باید از لباس ایمنی در حین کار کردن استفاده شود .

افرادی که با برق سرو کار دارند باید از تجهیزات ایمنی مخصوص استفاده کنند تا در مقابل برق گرفتگی در امان باشند. پوشیدن لباس ضد قوس الکتریکی مانع از خطرات برق گرفتگی می شود. این لباس ها راحت هستند و به طور کامل بدن را می پوشانند. یکی از این تجهیزات مهم که حتما باید استفاده شود، دستکش ایمنی ضد قوس الکتریکی است. همیشه مهندسان برق و دیگر کاربران باید همراه خود داشته باشند.

در این راستا تولید دستکش صنعتی که یکی از تجهیزات پرکاربرد می باشد، پس مهم است با کیفیت بالا تولید شوند. گروه صنعتی اصفهان ایمن عرضه کننده انواع دستکش کار و دستکش صنعتی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت آماده ارائه خدمت به مشتریان می باشد.

دستکش قوس الکتریکی اتصال کوتاه را می توان با دستکش برقی نیز ترکیب کرد.

مشخصات کلی دستکش ضد قوس الکتریکی

  • سطح بالای انعطاف ‌پذیری دستکش
  • حفاظت حرارتی (ضد شعله)
  • گواهی مطابق با استاندارد
  • ویژگی های راحتی
  • تناسب ارگونومیک
  • احساس لامسه برجسته
  • محافظت عالی در برابر تخلیه حرارتی

سطح بالای انعطاف‌پذیری دستکش

دستکش ایمنی ضد قوس الکتریکی به گونه ای طراحی شده اند که سطح انعطاف پذیری بالای دستکش، راحتی دلپذیر و حس لمس عالی را به کاربر ارائه میدهد.

حفاظت حرارتی(ضد شعله)

خصوصیت بسیار مهم و کاربردی این نوع دستکش ها ضد حریق و ضد شعله بودن آنهاست. در برابر جرقه ها و قوس الکتریکی بسیار مقاوم هستند به همین خاطر دستکش های ایمنی  در مشاغل پرخطر در صنعت برق و… کاربرد دارند.

گواهی مطابق با استاندارد

تولید کننده دستکش صنعتی باید گواهی استاندارد محصولاتش را دریافت کرده باشد. این امر باعث میشود مشتری با خیال راحت خرید را انجام دهد و از بابت صدمه و آسیب دیدن نگرانی نداشته باشد .

ویژگی های راحتی

دستکش های ایمنی ضد قوس علاوه بر ایمن بودن باید در زمان استفاده کاربر راحت بوده و حس بدی نداشته باشد. در سایزهای مختلف و طبق استاندارد طراحی شوند .

تناسب ارگونومیک

برای راحتی هنگام استفاده باید با طرح انگشتان ساخته شوند در سایزهای متنوع و کیپ دست باشند تا در زمان انجام کار موجب از دست دادن تمرکز نشوند. اگر چنین نباشد باعث آسیب و صدمه جانی و فیزیکی می شود .

احساس لامسه برجسته

طراحی خاص این دستکش ها به گونه ای باید باشد که در هنگام استفاده ،اجسام به راحتی لمس شوند و بتوان به راحتی اجسام را در دست گرفت، بیش از حد حجیم نباشند.

محافظت عالی در برابر تخلیه هوایی

به این دلیل که قوس الکتریکی یک فرآیندی است که طی آن گرمای شدیدی ایجاد می شود، دستکش ضد قوس الکتریکی در برابر شوک الکتریکی، حرارت و آسیب دیدگی ایمنی ایجاد می کند.

انواع دستکش ضد قوس الکتریکی

دستکش های قوس الکتریکی جنس و انواع مختلفی دارند که در زیر به مهمترین آنها اشاره شده :

1- دستکش ضد قوس الکتریکی لاستیکی

2- دستکش ضد قوس الکتریکی غیر لاستیکی

1- دستکش ضد قوس الکتریکی لاستیکی

این نوع دستکش های ایمنی از جنس پلاستیکی می باشند در مقابل حوادث ناشی از قوس الکتریکی استفاده می شوند و حجم بالایی دارند مطابق با استاندار مشخص شده طراحی شده اند.

2- دستکش ضد قوس الکتریکی غیر لاستیکی

دستکش های ایمنی غیر لاستیکی اکثرا از جنس چرم و دیگر موادی که در برابر حرارت بالا و شعله مقاومت بالایی دارند می باشند بسیار با دوام و انعطاف پذیر هستند. این دست کش های صنعتی غیر لاستیکی نسبت به دستکش های لاستیکی مقاومتر هستند.

بهترین جنس دستکش ضد قوس الکتریکی

دستکش های محافظ چرمی باید همیشه روی دستکش های لاستیکی عایق پوشیده شوند تا محافظت مکانیکی مورد نیاز در برابر بریدگی، سائیدگی و سوراخ ها را فراهم کند. دستکش های چرمی در برابرحرارت و جرقه بسیار مقاوم هستند. این نوع دستکش ها اگر در برابر حرارت بالا قرار بگیرند حالت خشک و ترک خورده می شوند بنابراین دستکش های چرمی عایق مناسبی برای ضد قوس الکتریکی می باشند.

*ما تولید کننده دستکش کار و دستکش صنعتی با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت هستیم. اگر قصد خرید این محصول را دارید پیشنهاد ما به شما این است که همین حالا برای ثبت سفارش خود اقدام کنید. مشاورین ما پاسخگوی سوالات شما هستند.

سخن پایانی

از مطالب فوق دریافتیم پوشیدن دستکش ضدقوس الکتریکی مانع از خطرات برق گرفتگی می شود. دستکش ایمنی باید باید کیفیت بالا، راحت و در عین حال قیمت مناسب داشته باشد. برای خرید دستکش های ایمنی شما می توانید از محصولات ما دیدن بفرمایید. سپاس از توجه شما. امیدوارم از مطالب گفته شده اطلااعات لازم را کسب کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *