مشخصات دستکش های ایمنی ژله ای

مشخصات دستکش های ایمنی ژله ای

مقدمه

امروزه با رشد سریع جوامع، آگاهی مردم از تجهیزات حفاظتی فردی در حال افزایش است. با توسعه شدید تولیدات صنعتی مردم به ایمنی محیط کار بیشتر دقت می کنند. تجهیزات حفاظتی مقاوم در برابر برش، آخرین اقدام برای محافظت از بدن انسان در محیط های کاری است. هر چقدر توانایی مقاومت وسایل حفاظتی در برابر برش بیشتر باشد، افراد در حین کار کمتر دچار آسیب می شوند. اگرچه صدمات وارد شده بر دست کشنده نیست، ولی برای پیشگیری از وارد شدن آسیب ها به دست بهتر است از دستکش های ضد برش استفاده کنید. انواع دستکش کار به عنوان یک ابزار حفاظتی از دست شما در برابر وارد شدن ضربه و برش محافظت می کند. دستکش های ژله ای یک نمونه از دستکش های مقاوم در برابر برش است که می توان از آن ها در پروژه های ساخت و ساز استفاده کرد. دستکش های ژله ای در مقایسه با سایر دستکش های کار دیگر از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است از این جهت طرفداران زیادی دارد. در ادامه مقاله درباره کاربرد دستکش ژله ای و موارد استفاده از آن ها توضیح داده شده است، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انواع دستکش کار

دلایل استفاده از دستکش های ضد برش

دستکش های کار به عنوان تجهیزات حفاظت فردی، از دست افراد در حین کار محافظت می کند. کارفرمایان باید در زمان اجرای پروژه ها ایمنی محیط های کار را فراهم کنند. دستکش های ضد برش باید به گونه ای طراحی شوند که علاوه بر محافظت از دست، در هنگام استفاده از آن ها، کاربران احساس راحتی کنند. تولیدکننده های دستکش های کار، انواع دستکش ها را با کاربری های متنوع و در سایز و ابعاد متفاوت تولید می کنند. در پروژه های ساخت و ساز برای جابجایی مصالح، برش کاری و سایر موارد دیگر باید از دستکش های کار استفاده کنید.

اصولا دستکش های ضد برش از دولایه (لایه داخلی و یک پوشش بیرونی) تشکیل شده اند. ضخامت و طول انواع دستکش های کار با یکدیگر تفاوت دارند. هر چقدر کیفیت ماده اولیه به کار رفته در تولید دستکش ها بیشتر باشد، میزان مقاومت آن ها در برابر حرارت و برش نیز بیشتر می شود. برخی از صنایع از دستکش هایی با رنگ های مخصوص استفاده می کنند، برای مثال دستکش های به کار رفته در صنعت پزشکی اغلب به رنگ آبی هستند. از این جهت تولید کننده های دستکش، رنگ انواع دستکش های کار را متناسب با نوع کاربری، انتخاب می کنند.

دستکش پزشکی

جنس دستکش ژله ای

در ساخت دستکش کار ژله ای میداس از ماده پلی استر استفاده شده است. جنس کف دستکش از لاتکس است، این امر باعث شده است تا کف دستکش از مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشد. لاتکس به کار رفته در کف دستکش های ژله ای از لغزش اجسام در حین بلند کردن آن ها جلوگیری می کند، از این جهت می توانید از آن ها در کارهایی که نیاز به حساسیت بسیار بالایی دارد استفاده کنید. به دلیل نوع ماده اولیه ای که در ساخت آن ها استفاده شده است، دستکش های ژله ای از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار هستند. این نوع دستکش در برابر مواد شیمیایی ضعیف نیز مقاومت خوبی دارند.

ماده پلی استر به کار رفته در ساخت دستکش های ژله ای، هیچ گونه حساسیتی را برای دست کاربران ایجاد نمی کنند. پلی استر به عنوان یک ماده ی اولیه در ساخت بسیاری از دستکش های کار استفاده می شود. انتخاب نوع ماده اولیه به کار رفته در دستکش های کار بسته به موارد استفاده، متفاوت است.

پلی استر در واقع یک نوع الیاف مصنوعی است که می تواند پایداری و مقاومت بسیار زیادی را در دستکش ها ایجاد کند. ماده ی پلی استر رطوبت را جذب نمی کند، از این جهت دستکش های ساخته شده از ماده پلی استر در برابر آب و خاک نیز مقاوم هستند.

دستکش ژله ای

کاربرد دستکش ژله ای

هنگام کار در محیط های صنعتی ممکن است دست های کارکنان به دلیل حساسیت به مواد، بلند کردن اجسام داغ، و سایر موارد دیگر آسیب ببیند. برای کاهش این دسته از خطرات، می توانید از دستکش های کار استفاده کنید. هنگام کار در پروژه های ساخت و ساز برای محافظت از دستان خود در برابر مصالح ساختمانی از جمله سیمان، حتما از دستکش های ضد برش ژله ای استفاده کنید. بر روی سطح دستکش های ژله ای منافذ باز بسیار ریزی وجود دارد، از این جهت اگر از آن ها در مدت زمان طولانی استفاده کنید، دست شما هیچ گونه عرقی نمی کند.

از دستکش های ژله ای علاوه بر استفاده در پروژه های ساخت و ساز می توانید برای محافظت از دست خود در کارهایی از جمله کشاورزی و حتی صنعت خودروسازی نیز استفاده کنید. سطح روی دستکش به گونه ای طراحی و تولید شده است که از ورود مواد به داخل دستکش جلوگیری می کند، این امر باعث می شود از ایجاد حساسیت در دست کاربران جلوگیری شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *